FAQ_(*U)!! ~ Admin. Blog for DANEZIA

miercuri, aprilie 18, 2007

FAQ_(*U)!!

Întrebări şi răspunsuri (să îi zicem interviu...):

1. Ce e Danezia, şi de unde numele ăsta?

Danezia e combinaţia între DANEmarca şi IndonEZIA, unite în jurul E-ului comun :P.

Am auzit prima oară cuvântul ăsta în timp ce îmi făceam bagajele pentru Danemarca... cred ca era Ciao Darwin la TV. Mi s-a întipărit în minte şi asta e...

Vezi următoarea întrebarea pentru a afla "cine e danezia".

2. Boy or Girl?

În ciuda nick-ului ce sună cam feminin... "it's a big bad boy". Am 24 de ani, termin masterul... si sunt in punctul critic in care trebuie să mă decid ce am de făcut in viata.

3. De ce ţii neapărat să scrii sub nick-ului asta?

Pentru că un nume banal şi neinteresant nu spune absolut nimic... si "brandul" asta e numai bun de inventat...

Apoi vine şi chestia aia cu anonimatul ce îţi dă libertatea de a fi oricine vrei tu şi de a spune tot ce îţi trece prin cap.

În cazul de faţă pot fi un "uber-critic de film" :)) şi pot bate câmpii liniştit.

4. De ce si cum ai ajuns sa iti faci blog?

Pentru că de când cu DC-ul şi torrenţii, dacă te pricepi un picuţ la filme rişti să primeşti la nesfârşit aceleaşi întrebări:

Nu ştii un film fain?
Ce comedie misto ai mai văzut?
Recomandă-mi şi mie un film... plss... [R :...] err... asta cu ce e?

La un moment dat mi-am zis să încep să scriu şi să dau linkul....

La început au fost recomandări pe un forum offline , apoi topicul "Ultimul film văzut" de pe Computer Games Forum, şi la un moment dat prin primăvara lui 2006 am tot auzit de chestia asta cu blogurile...

Era şi un thread (nemaipomenit din punct de vedere istoric şi nu numai) pe CGf despre bloguri in care am descoperit ca in spatele nickurilor de zoso, nihasa şi pigbrother... se ascundeau niste chestii super-interesante. Ala a fost momentul în care m-am decis să încep să scriu...

A urmat primul post, apoi al doilea... si chiar dacă nu mă citea nimeni... am continuat să scriu din plăcere.

M-a linkuit zoso şi am rămas cu gura căscată când am descoperit cei 100 de vizitatori unici veniţi prin "zoso-efect"... mi-a trebuit aproape un an ca să ajung prin content şi forţe proprii la 100 de unici...

5. Care e scopul şi unde ai vrea să ajungi cu blogul?

Păi scopul principal e informarea, EI au de partea lor milioane de dolari şi gigantice campanii de promovare care să te incite în a aştepta cu sufletul la gură şi în a îţi da de bună voie banii pentru a vedea mizerii.

E ceva al naibii de greşit în a cumpăra un "produs" fără a fi informat corect. Muzica o poţi asculta la radio înainte de a cumpăra abumul, un joc e descris foarte bine de demo. La o carte te poti baza pe istoria scriitorului şi pe grija acestuia de a nu îşi face praf reputaţia.

Însă când e vorba de filme... ai parte doar de un trailer deseori mincinos şi de opiniile deseori alambicate ale unor critici prea dornici sa se aseze pe piedestale... alături de vedete.

La planuri de viitor:
A-list, însă cam greu să ajungi acolo cu un blog de nişă.
Roblogfest-ul de la anul o să fie un punct hotărâtor (asta dacă nu cumva o să închid prăvălia în vara asta), nu are rost să continui dacă nu am aprobarea şi susţinerea acestei comunităţi pestriţe, dar minunate tocmai prin imensa diversitate.

6. Văd că pe blogul tău sunt linkuri către subtitrări, ce părere ai despre piraterie?

Subtitrarile sunt acolo pentru că am decis să ofer pachetul complet: un review accesibil şi de calitate, un sistem de rating corect şi pe care te poţi baza, imagini care să ilustreze corect filmul, trailerul... şi desigur subtitrările pentru cei ce le caută.

Nu încurajez şi nu facilitez pirateria, însă asta nu înseamnă că nu o consider utilă şi căteodată chiar o necesitate.

Trăim într-o ţară în care marea majoritate a populaţiei nu are acces la un cinematograf, iar acolo unde acestea încă mai există... avem parte de ruine în care vizionarea e o experienţă masochistă şi în care deseori filmele apar la luni după ce poti descărca de pe net DVD-ul.

7. Tu unde vezi filmele?

La cinematograf desigur... şi la TV... :P.

Serios vorbind, în mod normal (şi legal) aş fi în imposibilitatea de a putea scrie acest blog... filmele ajung la Iasi la 6-12 luni de la lansare şi eu trebuie să scriu review-ul cât mai repede pentru a avea cum să îmi informez şi să îmi educ cititorii la timp... Nu am altă alternativă (criticii din pe afară primesc Screenere... sunt invitaţi la premiere) un exemplu clar ca bună-ziua de "fair-use".

Şi oricum de fiecare dată când am ocazia, trec pe la cinematograf... ca să mă mai doară spinarea, să trag o răceală zdravănă... şi să experimentez senzaţia de GrindHouse (peliculă şi sunet oribil) pe care ţi-o oferă marele ecran românesc.

NU EXISTA film care să îmi fi plăcut... şi pe care să nu îl fi văzut şi la cinema odată ce a ajuns şi în Iaşi. Chestie pe care o recomand tuturor...

...vedeţi CAM-uri, TS-uri, DVDrip-uri.... etc. şi atunci când daţi peste ceva ce v-a plăcut recompensaţii pe cei care merită trecând şi pe la cinematograf. Filmul care v-au plăcut o să vă placă şi mai mult... iar idioţii care distribuie filme la noi... o să înţeleagă şi o să înceapă să aducă filme bune... cât mai repede posibil!

8. AdSense WTF?

Ei, am zis să fac şi eu bani de bilet şi de DVD-uri originale (Fair Use). Mi-as dori ca într-o bună zi, blogul ăsta să facă destui bani astfel încât să îi pot dedica tot timpul şi atenţia. Ar fi o chestie minunată.

Însă "fac" foarte puţini bani... şi cred că primul cec de 100$, o să vină prin toamnă... la vreo 6-8 luni după ce m-am înscris în program.

Sincer mi-ar place să fiu plătit ca să scriu, fără să fiu obligat să scriu idioţenii... sau pupincurisme(TM). Ar fi nice să am totuşi nişte reclame care să plătească constant şi consistent... yeah... vise! gg Google!

9. De ce să te cred atunci când îţi dai cu părerea despre filme?

Păi pentru că sunt bine intenţionat, nu scriu articole plătite... şi pentru că vedem filmele în aceleaşi condiţii şi cu aceleaşi privilegii. (Si mai ales pentru că am văzut până acum câteva mii bune de filme... si am ajuns să ma pricep binisor în a întelege ceea ce e bun la un film.

Fără interviuri cu vedete, fără invitaţii la premiere... fără băgări in seamă, şi mai ales fără mari pretenţii. "What you see is what you get"... adică o cronică sinceră şi onestă.

Mai lăsaţi şi alte întrebări
Comentariu sau pe mail... promit să răspund (aici sau pe mail :P)


Niciun comentariu: